Ett gammalt ruggigt köksskåp

...om jag ska göra en tio i topp lista över saker som får mig att må riktigt bra, så finns det såklart självklarheter som att mysa med familjen och träna i den absoluta toppen. Men heminredning är definitivt också en höjdare, liksom trädgårdsarbete. Jag tror det är kopplat till två saker; kroppsarbete och kreativitet. Två livskvalitetshöjare av rang!

Jag tycker det är direkt urtråkigt att tillbringa en helgeftermiddag framför TV:n. Det enda som får mig att må bra i soffan innan klockan åtta på kvällen är längdskidåkning och ett och annat mästerskap, typ VM och OS. Då grejar jag hellre.

Vårt senaste projekt har varit ett gammalt ruggigt köksskåp som det tagit åtskilliga veckor att få ordning på. Vi var tvugna att måla med lacknaftabaserad färg, vilket gör processen väldigt utdragen. Vi klarade dessutom inte av att bärga oss, utan tog in det för tidigt, vilket medförde skarp (och då menar jag verkligen skarp) färglukt i hela huset och att vi tvingades upp mitt i natten för att bära ut skåpet i garaget igen...

Nu är det iallafall klart, sånär som på att vi inte kan låsa det eftersom vi inte fått rätt nyckel med oss hem. Jag är jäkligt nöjd. Det blev precis så hemtrevligt som jag hoppats på!

Visst är det ljuvligt?

Kommentarer