Inspiration

Var får du din inspiration? Vem ger dig extra energi när dagarna är mörka och det är långt till våren? I vilka sammanhang hittar du människor som tänker och känner och gör som du?

Min främsta inspirationskälla är min sambo. Vi peppar varandra. Vi diskuterar. Vi planerar och drömmer ihop.Varje dag. Året runt. Han är den största anledningen till att jag trivs så otroligt bra med mitt liv och det jag lägger min kraft på.

Min näst främsta källa till motivation är nog jag själv. Längtan efter att hela tiden utvecklas. Bli bättre. Nå nya mål. Min träningsdagbok är ett verktyg. Min pulsklocka och mina tester på Aktivitus likaså. Minnesbilder från tävlingar och träningar som varit nåt alldeles extra kryddar de flesta av mina pass, liksom tankarna på kommande cykelupplevelser.

Sen är det såklart alla cykelvänner som sprider inspiration. Vår klubb, CKX, är en fantastisk förening som verkligen peppar mig och säkert många andra att bli bättre och ha roligt. Men ofta saknar jag att ha cykelsällskap i vardagen Jag och Ulf tränar oftast i skift. När vi får läge att träna ihop är det guld värt. Men det hade varit kul och nyttigt att ha någon mer i närheten att träna ihop med och mäta sig med.

Sen har jag PT Jonas som är en stor inspiratör. Jag har sällan träffat en mer engagerad person. Också är han en av få därute som man kan nörda med, dvs prata ohämmat om träning, krämpor, planer och visioner. Han fattar liksom.

Har du koll på bra bloggar och/eller hemsidor som handlar om träning, kost och hälsa och som har "lite jord under naglarna"?

Kommentarer