Vinterstudio och EB-intervaller

Huset är väldigt tyst ikväll. Regnet smattrar på rutorna och det är otroligt mycket mörk november. Smyger runt på tå och förbereder inför natten. Den kan bli lång. Hjalmar somnade alldeles nyss med feber, halsont och ont i öronen. Det är inte en bra kombination på en liten liten kille.

Fick veckans första pass med bra känsla i kroppen idag. Inte omöjligt att det var sista cykelpasset på ett tag. Jag har en känsla av att de där bacillerna som Hjalmar sprider just nu är riktigt elaka... Hade egentligen preparerat både cykel och kläder för ett utomhuspass, men när jag stack ut näsan och insåg att det både regnade och blåste riktigt kallt, så tog jag mitt förnuft tillfånga och körde igång Vinterstudion framför Monarken istället.

Tre EB-intervaller till herrarnas staffett i Gällivare blev ett kanonbra pass! 90 minuter fin cykling och över 1000 förbrända kalorier. Senare på eftermiddan slumrade jag en stund i soffan med Hjalmar. Riktigt skönt trött.

Kommentarer