Ett bra cykelår

2012 börjar gå mot sitt slut och vilket cykelår det har varit! Vi har gjort så otroligt mycket roligt kopplat till just cyklingen under det här året. Inte minst två härliga semesterresor i samband med tävlingar, men också många fina träningsturer och tävlingsupplevelser.

För mig är minnena från min tionde plats i Cykelvasan allra starkast från året, men naturligtvis är också mitt fina SM-guld i D30 i Marathon MTB ett otroligt minne. Jag har nog aldrig gjort något så jobbigt tidigare i mitt liv! Men just det loppet var också något av ett mentalt genombrott. Jag visade för mig själv att jag kan cykla hyfsat fort även när det är mer stig än grusväg.

Vi har också fått många nya cykelvänner under året och vi hade ett mysigt, men kallt, träningsläger med klubben på Våxtorps Camping & Stugby.

Träningsmässigt har vi tagit ett steg framåt båda två. Vi har bättre struktur och bättre kvalitet på vår träning. Jag är nöjd med att jag har blivit kompis med Monarken och klarar av att sitta på den oftare och längre än när den var nyköpt. Totalt har jag fått ihop cirka 330 träningstimmar det här året, trots en miserabel start med mycket sjukdomar under de första månaderna. Jämfört med eliten är det såklart bara en droppe i havet, men med tanke på jobb, barn och hem och att vi är två som ska hinna träna lika mycket, så måste jag vara nöjd (även om man alltid, alltid vill mer).

Det är inte dumt det. Att få avsluta ett år med att vara nöjd och ha massor av fina minnen och nya cykelvänner med sig in i det nya året. Och nu väntar nya utmaningar.


Skitiga CKX:are efter Ränneslättsturen

Kommentarer