Hjalmar frossar och vi njuter

Vi lever livets söta dagar. Hjalmar drar upp oss när det börjar ljusna och sen hinner vi inte mycket mer än att träna, äta, leka med Hjalmar, greja lite och vila på soffan innan det är kväll igen. Och så har ännu en hemmadag förflutit. Skönt. Urskönt helt enkelt. Men också viktigt. För det är nu batterierna laddas för en lång, intensiv vår med många jobbresor och den ordinarie vardagsstressen.

Snart är det bara smulor kvar i kakburkarna. Det är också skönt. För nu börjar man längta efter rejäla matrutiner, planering och grönsaker.

Igår fick vi varsin helt fantastisk träningstur utomhus. Runt nollan, vindstilla och klar himmel. 90 minuter njutning och frisk luft. Efteråt sov jag så gott på soffan. Idag for jag till gymmet för mitt rehabpass, men där var det så mycket folk och så dålig ventilation att jag körde hem igen. Vill inte tänka på hur många baciller som florerade i den lokalen... Men jag fick ett fint garagepass istället. Var lite tung i benen efter gårdagens relativt tuffa utepass, men jag körde bara åttaminutersintervaller så då gick det an.

Idag har Tour de Ski börjat! Jag har längtat! Det är så otroligt inspirerande att se dessa grymma skidåkare och vad de kan prestera dag efter dag. I mitt nästa liv vill jag bo norrut och vara skidåkare.

Om vi njuter av att vara lediga så är det inget mot vad Hjalmar gör... han frossar! Och det är underbart att få vara ledig med honom så här. Men han driver oss också till vansinne stundtals. Treårstrotset har sannerligen brutit ut under julen.


Kommentarer