En lång väntan på ett bra besked

Igår var en gräslig dag eftersom jag hade anledning att tro att allt kanske inte var bra med bebisen. Fick en återbudstid för ultraljudstid idag. Men oj vilken lång resa det blev innan jag äntligen fick se min bebis (ca 10 centiometer lång) busa runt i magen. Först kräkte Hjalmar inatt, så barnvaktsplanerna omkullkastades och Ulf fick stanna hemma. Han var snäll nog att sova med Hjalmar resten av natten, vilket jag är glad för. Förmiddagen blev en lång jobbig väntan. Jag blev hänvisad till fel avdelning på sjukhuset och satt och väntade i en timme. Då fick jag till slut kontakt med personalen och fick veta att jag väntade på fel ställe. På rätt ställe fick jag åter vänta, eftersom min tid ju var passerad för längesen. Men till slut fck jag träffa en doktor och hon kunde konstatera att allt såg bra ut och att det är en mycket livlig krabat! Till på köpet var det samma doktor som tog emot mig på akuten när jag kom med ambulans efter min andra korsbandsskada för fem år sen.

Väl hemma firade vi det bra beskedet med äggsmörgås med skagenrör från Fiskbilen. Dyrt men gott!
Och på eftermiddagen drog jag till gymmet och körde ett rikitgt fint styrkepass. Har faktiskt blivit starkare på vissa övningar nu sedan jag fokuserar lika mycket på styrka som på cykling. Det är kul att det inte bara går utför!

Hjalmar har inte kräkt mer. Håller alla tummar för att det förblir så.

Kommentarer