Det ska va husvagn

Hej hopp vad det går! Här är det då verkligen full rulle just nu och dagarna bara rusar fram. Imorrn blir lilla Signe två månader - helt otroligt! Önskar att jag kunde känna mer av det lugn som jag kommer ihåg från Hjalmars spädbarnstid, men det är mycket svårare när det finns en storebror som härjar och dagistider att passa.

Men det är också en otroligt fin tid. Hösten bjuder på fantastiska morgonpromenader till dagis, grymma cykelrundor (min stund på dagen) och det är faktiskt ren njutning att bara titta ut genom köksfönstret. Det här ska jag hålla i minnet när vintern blir trist och grå framåt februari och mars.





Vi har i dagarna gjort en investering som vi tror ska ge oss ytterligare livskvalitet: vi har köpt en husvagn! Vi hoppas på många fina både korta och långa turer med vår vagn. Många cykeltävlingar och mycket tid tillsammans och ute i naturen. Frihet helt enkelt! Och enkelhet. Det blir också skönt att slippa hyra stugor och trycka in tusen saker i vår stackars bil som alltid är fullständigt fullproppad. Vi har faktiskt också skaffat oss en större och bättre bil, så vi ser verkligen fram emot många fina turer längs vägarna nästa år.




Just nu städar vi vagnen och packar in våra saker. Idag hämtade vi den nya bilen och också den ska ställas iordning. Så det är helt klart mycket som händer. Samtidigt försöker vi hålla igång aktiviteter för Hjalmar (på lördag planerar vi traktorpulling) och vår egen träning. Eftersom vi ju mår så bra av det. Så ja, det är lite andan i halsen liksom...

Jag har fått lite problem med trötthet och kraftlöshet på eftermiddagarna. Vet inte varför. Kanske är det kopplat till att Signe är rätt duktig på att äta ihop med att dagarna är väldigt aktiva eller kanske är det nåt hormonellt. Eller kanske nåt helt annat? Piggast är jag på förmiddagen och direkt efter träning. Ja ja, det ger sig väl med bra mat och mycket sömn.

Kommentarer