Äppelmoskok

Två dagar kvar till maxtest på Aktivitus och jag körde mitt första, och mycket lätta, cykelpass på en vecka ikväll. Känner en viss nervositet inför testet. Det är så länge sedan jag ansträngde mig till max på en cykel och nu har jag dessutom en lindrig halsinfektion med mig i bagaget... det känns lite obekvämt helt enkelt. Ska man köra så hårt man bara kan, så vill man känna sig väl förberedd. Men jag vet också att det egentligen inte är något att vara nervös för. Jag har gjort det flera gånger förut och jag har varit risigt tränad vid ett par tillfällen innan. Bland annat efter min knäskada.

Sen är det en annan aspekt och det är min självkänsla. Känner mig inte "bekväm" i min kropp ännu. Jag har insett att den där magen biter sig fast betydligt envisare än jag trodde den skulle göra. Troligtvis för att det är andra barnet. Men jag behöver kanske också öka min coreträning som nu endast sker tre gånger per vecka. Förmodligen behöver jag köra mer eller mindre coreträning varje dag - men hur ska jag hinna?

Hemmadag och äppelmoskok
Idag har jag och barnen haft en hemmadag. Det var skönt efter förra veckans och helgens tempo. Jag och Hjalmar gjorde osötad äppelmos på äpplen från Kivik. Inget socker eller något annat tillsatt, bara äpplen som fick koka upp och mosas sönder. Hur gott som helst att ha på gröten.

Kommentarer