Förbättrad tröskelwatt och VO2MAX

Inombordsdarrar efter dagens otroliga OS stafettguld till Sveriges damer och den helt otroliga insatsen av Charlotte Kalla. Så brutalt! Men darrar också efter de sju intervaller jag gjorde för en stund sedan och som fick mig att må rätt illa - precis som man ska av just denna typ av intervaller som är ganska extrema. Var sliten redan innan intervallpasset, men gav mig attan på att genomföra passet enligt Mattias program. Och det gick! Sliten är jag också efter gårdagens test på Aktivitus. Det blev en lång dag och vi stupade i säng redan strax efter nio, fullständigt slut. Men det blev en riktigt bra dag. Jag fick kvitto på att den träning jag hittills gjort efter graviditeten och inte minst efter nyår då jag började köra efter Aktivitus program har gjort stor nytta. Jag har höjt min tröskelwatt och har förbättrat min syreupptagningsförmåga med mer än 15 procent. Bara sex månader efter Signes födelse och med begränsad träningstid. Det känns otroligt inspirerande och kul. Det är naturligtvis också ett fint kvitto på att de program Mattias gör åt mig, med fokus på högintensiva intervallpass, fungerar bra. Jag är jättenöjd och vill nu bara träna på för att se hur utvecklingen blir framöver. Jag är så tacksam för den hjälp vi får av våra föräldrar som förstår hur roligt vi tycker det här är, utan dem hade vi inte haft en chans att träna så som vi gör. Idag är det inte bara en stor dag i Sotji, det är också en stor dag här hemma. Idag gjorde Hjalmar sitt första biobesök för att kolla på den nya Bamsefilmen och det var såklart en häftig upplevelse. Jag vet inte om det var filmen eller popcornen som var bäst, men det spelar ju mindre roll.

Kommentarer