Osmart brödbak och höjd watt

Det är intensiva dagar och veckor. Tidiga morgnar och dödströtta kvällar. Full fart däremellan. Svårt att hinna hjulsnurra och att reflektera över vardagen. Känner vissa dagar ett rejält tryck i huvudet och vet att det är ett tecken på att hjulet snurrar för fort och försöker dra ner på tempot. Vissa dagar lyckas jag. Vissa dagar inte. Idag misslyckades jag fatalt. Gav mig på två brödbak trots ett tvåtimmarsintervallpass på förmiddagen, en Signe som sovit för lite och en alldeles normalt intensiv och ganska krävande treåring... ambitiöst ja, smart nej! Men, frysen är full av hembakat bröd och det är i alla fall bra!


Igår lyckades jag bättre. Bestämde mig på morgonen för att dagen skulle innehålla minst en kopp kaffe i solen och det fick jag. Eftermiddagsfikat intogs vid sandlådan, med Signe i babysittern och jag nerklämd i en av Hjalmars ministolar. På kvällen körde jag ett finfint intervallpass och kunde höja watt - då blir man nöjd!







Kommentarer