Dags att klura ut nya mål

Så har Vasaloppet bekräftat att jag startar i led 2 på Cykelvasan i år. Det innebär att jag klarat det enda konkreta mål jag i nuläget har... dags att klura ut nya! Det innebär också att av de nästan 10 000 cyklister som ger sig ut mellan Sälen och Mora så är jag en av de 400 som passerar startlinjen först. Det ska bli spännande att se hur många jag har framför mig i  mål. Och såklart allra mest spännande hur många av dem som är tjejer! Förra gången jag körde var det åtta före mig i mål. Jag har svårt att tro att det kan bli lika få detta år, jag känner inte att jag har den rätta uthålligheten i kroppen ännu.

NAMN: Nellie Larsson
KLUBB: CKX
LOPP: CykelVasan 90km (Tävling)
STARTGRUPP: 90-T-08:00-2
STARTTID: 08:00
HÄMTA DIN NUMMERLAPP: Sälen

Vi fortsätter att kurera oss efter våra dunderförkylningar. Ulf har börjat träna, men känner ännu av bihålor etc. Jag hoppas köra mitt första riktiga pass efter X-cup ikväll. Känns det inte hundraprocentigt blir det bara styrka. Under midsommarhelgen hoppas vi däremot få till några riktigt fina pass på åsen. Bland annat ett gemensamt distanspass, vilket jag verkligen ser fram emot!

Nu är snart kaffepausen fullkomlig... muggen tom, chokladrutan i magen och tvätthögen som kallar. Med båda barnen hemma hela dagarna (Hjalmar har sommarlov från allmän förskola) så är dagarna minst sagt busy.

Kommentarer