Jakt på puls, flyt och minuter

Igår fick jag ännu ett finfint tvåtimmarspass i hemmaskogen. Två timmar jakt på puls och flyt i åkningen, samt fem brännande 30-sekunders maxspurter. Passet var inplanerat på förmiddagen, men när klockan ringde var det ett rejält lager blötsnö på vägarna och det kändes inte okej att svärföräldrarna/barnvakterna skulle behöva ge sig ut i bilen för att jag skulle få cykla några timmar.

Planerade därför in ett Monarkpass på kvällen istället och ägnade dagen åt brödbak och hemmafix, men när Ulf kom hem var vädret jättefint och marken bar. Slängde på mig cykelkläder och utrustade cykeln med lampa i racerfart. Två timmar fick jag, sen behövde Ulf komma igång med sitt Monarkpass. Vissa dagar är det minutjakt! Men det blev ett bra pass. Nästan för bra, för jag mådde grymt illa efter att ha duschat, lagat mat och utfodrat ungar utan återhämtning. Men nöjd var jag såklart. Har fått flera lite längre pass de senaste dagarna och känner att det ger mig väldigt mycket just nu.


Jag vill också ut!
Spännande att komma ut i snön!












Idag var det tänkt att jag skulle kört ett tröskelpass på Monarken, men jag kände tidigt på dagen att kroppen behövde vila. Har sex dagar med relativt hårda pass i kroppen och jag är inte i den form att jag hade klarat ännu ett. Så, istället blev det förberedelser inför pluggstarten, hemmafix och brasmys till Tour de Ski.

Har du sett Överlevarna - det tionde året som handlar om människor som överlevde tsunamin men som förlorade alla eller flera familjemedlemmar? Jag blev så gripen av dessa människoöden att jag knappt kunnat sova på nätterna. Tänk att människan är så stark att vi kan överleva och hitta vägar framåt även då det mest fruktansvärda och obegripliga händer oss.