Nöjdtrött och hungrig efter blåsiga, vattensjuka höjdmeter

Försöker summera veckan som gått och inser att jag knappt kommer ihåg vad som hänt. Är på tok för trött ikväll. Skyller tröttheten på en natt med eländig sömn och hoppas, hoppas att det inte är ett tecken på att en förkylning är i antågande.

Just det... ungarna har varit hemma hela veckan på grund av att kräksjukan huserat på Nyckelpigan och det kändes idiotiskt att ta dit dem när möjligheten fanns att hålla dem hemma. Har fått ta till barnvaktshjälp vid ett par tillfällen, men det har gått bra. Började veckan med flera riktigt bra pass på Monarken och slog faktiskt till med personbästa på 30/60 häromdagen och detta utan att bli sådär vråltrött. Har haft en period med viss frustration i garaget, eftersom jag känt mig lite klen, men i torsdags kände jag lite mera bett. I fredags fick vi ett grymt bra distanspass på Hallandsåsen. Det var rejäl vind, riktigt vattensjukt på sina ställen och rätt ruggigt sista timmen i lampans sken. Men efter att ha klarat över tre timmar och drygt 800 höjdmeter utan energiintag och med hyfsad fart, så måste man bara vara nöjd. Och det var helt galet skönt att senare på kvällen krypa ner i soffan med kaffe och efterrätt när väl ungarna och vi själva var mätta och disken undanplockad. Då mår man!

Igår lördag var jag riktigt sliten efter distanspasset, men hade möjlighet till utecykling i vintersol och det kan man ju inte låta gå förlorat! Fick nöja mig med två tröskelintervaller á 20 minuter, men det var helt okej.

Skitig cykel och sliten, men solsugen cyklist, på väg ut i skogen.


På kvällen firade vi Erik som fyllt 20 och det blev en riktigt bra kväll. Bjöd på fisksoppa till förrätt och pulled pork till huvudrätt. Tror att både födelsedagsbarnet och gästerna uppskattade menyn.

Skulle gjort ett 45/15 idag, men fick till min besvikelse nöja mig med styrketräning. Har varit extremt trött hela dagen och nä, det fick va. Har lite svårt att känna mig avslappnad när jag missar ett pass, men det är nya tag redan imorrn!

Från och med imorgon är jag student! Iiiha!