Teknikträning och stresshantering de luxe

Stresshantering de luxe och teknikträning med inslag av ganska många backintervaller i ett och samma soliga paket. Vilken dag! Vårsolen, den småkalla friska luften och de fantastiska stigarna på åsen gav utdelning. Så sliten mentalt och fysiskt igår. Så goetrött och full av ny motivation och inspiration igen ikväll.

Gav mig ut runt tio. Efter en ensam kopp termoskaffe och macka i bilen (bara det) uppe på åsen. Hade parkerat bilen i närheten av Stavershult för att slippa lägga tid på att ta mig upp på åsen. Hade planerat tre stop för specifik teknikträning och följde min plan. Första stoppet var ett stenigt parti där jag övade mig på att ta mig fram smidigt och utan att ödsla så mycket kraft. I närheten fanns också en utförslöpa med en liten stenmur som framförallt är lite trixig att ta sig upp genom. Här spenderade jag en god stund... ner och upp, ner och upp... det gick helt okej. Sen trampade jag vidare till en nedförskörning med rullgrus och snäva kurvor. En sträcka som jag har riktigt svårt för. Övade och övade och kanske att det blev lite bättre, men jag har verkligen svårt för denna typ av cykling. Det blev tufft att ta sig uppför efter varje nedförskörning, men det var det såklart värt. Sista planerade stoppet var ett litet vattendike där Paul visat hur jag ska ta mig över utan att behöva tappa fart. Kände mig som en liten cykelunge som tränar trix där jag cyklade fram och tillbaka och lyfte framhjulet. Men det gav resultat - jag fixade det! What a feeling!

Stresshantering de luxe  - kostar bara lite svett och trötta ben


Två och en halv timma livsnjutning. Kanske lite bättre cykelteknik. Men framförallt mycket ny energi.
Pustar ut i gräset - rätt mör men nöjd

Tack mamma och pappa för er hjälp med våra busungar.