Hot spots och ny Trek-ram

Avslutade gårdagen med en rejäl klunk whiskey. Så j...a äckligt! Syftet var såklart att döda eventuella bassiluskor i halsen. Tre av fyra i huset har nu haft eller har en rejäl vårförkylning och hotet är överhängande. Återhämtade mig dåligt efter gårdagens TCSI (extrema spurtintervaller) och kände rejält tryck i bihålorna och skrövel i halsen under kvällen. Somnade som ett frågetecken och vaknade diffus*. Bestämde mig därför för att träna lågintensivt idag.


52 kilometer lycka

Och det blev ett fantastiskt distanspass på Hallandsåsen. Kanske inte det optimala stället för lågintensiv cykling, men bättre ställe för cykelnjutning är svårt att hitta på våra breddgrader. Kolla in mina hot spots från dagens tur... Drygt 52 kilometer lycka.


En Mulebar satt fint på mossen


Jag, spängerna och himlen


Unnade mig att stanna till
vid vattenfallet idag


Inte konstigt att man älskar denna ås
 

Här och nu på mossen

När jag cyklar på åsen är jag hemma. Jag är förvisso uppväxt vid dess fot, men det är först med cyklingen som jag verkligen lärt mig att uppskatta naturen häruppe. Med en cykel kommer man så nära. Som på högmossen idag. Bara jag och min cykel, de smala spängerna och himlen. Total tystnad. Charlotta Kalla pratar ständigt om att vara här och nu. Det var precis vad jag var idag. Här och nu på mossen. Att det dessutom funkade riktigt bra att både manövrera spänger, stenar och rötter gjorde ju inte lyckan mindre.

Ny Superfly ram i ilfart

Dagen till ära luftades min tävlingscykel. Det var bra, för jag behöver återuppta bekantskapen med min gröna fining efter att den fått vila på kontoret under vintern. Har tränat på min 2013 års Superfly hela försäsongen och det är faktiskt så att den ramen har gett upp. Gjorde mitt sista pass på den i tisdags. Japp, det är sant och chockartat. Som tur är så kunde mina vänner på Cykelmagneten hjälpa mig att få tag på en ny, identisk ram från Treks lager. Så, i ilfart fraktade Ulf upp trasig cykel i tisdags och kunde ikväll hämta hem en ny fin ram med mina gamla komponenter. Där ser man vad det är värdefullt att vara kund i en riktig butik, där man kan få experthjälp när det behövs. Ingen webbutik i världen slår personlig service!


Min nya ram


*Diffus är ett svårbeskrivet och mycket irriterande stadium mitt emellan frisk och sjuk.