Spratt i kroppen, fart i V-line och smarriga recept

Igår guidade jag och Magnus ett gäng danskar på Hallandsåsen. Tidigare på dagen fick jag avstå ett planerat intervallpass på grund av fortsatta sjukdomskänningar, men sen plötsligt, efter nästan två timmars sakta trampande med trötta danskar spratt det liksom till i min kropp. För första gången på sjutton dagar kände jag mig helt frisk! Vilken känsla. Körde nerför V-line i Bike Parken hundra gånger bättre än nån gång innan av bara lycka.

En ganska exakt ett år gammal bild från V-line.
Igår gick det fortare...
men fortare ska det gå!


På kvällen blev det spontan thai med Magnus, Annette, Olivia och Erik. Opretentiöst och avslappnat. Vaknade imorse och kände mig äntligen pigg. Klarade av städning och lunchförberedelser i ett huj och gav mig ut för ett efterlängtat "riktigt" träningspass. Orkade bara 2x20 tröskelintervaller och 10x1 min enbensdrag. Men var såklart nöjd ändå.

Tyvärr har det kommit smygande en liten känsla i halsen och ganska mycket trötthet nu framåt kvällen. Önskar att ungarna snart somnar så att jag kan lägga mig i soffan. Hoppas, hoppas att jag inte får ett nytt bakslag. Jag vill så fruktanvärt gärna träna rejält igen. Saknar den underbara känslan av träning i kroppen. Till helgen väntar dessutom årets första långlopp; Dalsland XC. I veckan blir det till att packa husvagnen redo för tävlingssäsongen 2015!

Idag har klubben rönt stora framgångar på Hot Cup i Danmark. Så många CKX:are som kört riktigt bra. Så häftigt! Mountainbike börjar bli stort i södra Sverige och vi börjar bli bra!


Godsaker för kropp och själ


Har fått till ett par riktigt bra bak på sistone som jag vill dela med mig av. Godsaker som gör gott för kropp och själ...

Bounty by Nellie
2 dl dadlar
1 dl av det krämiga i en burk kokosmjölk
200 g riven kokos
1/2 tsk vaniljpulver
1/2 tsk malen kanel
100 g mörk choklad

Mixa allt utom chokladen till en jämn smet. Platta ut mellan bakplåtspapper och låt stå kallt en timme. Skär i fingerstora bitar. Smält chokladen och doppa bountybitarna. Ställ sedan in dem i kylskåpet en stund igen.

 Bovetelimpa med aprikoser
4 dl fullkornsdinkelmjöl
1 dl bovetemjöl
2 dl havregryn
1 dl linfrön
1 dl solrosfrön och 1 dl pumpakärnor
2 tsk bikarbonat
2 tsk salt
1 äpple och 1 dl torkade aprikoser
0,5 dl honung oh 4,5 dl yoghurt eller fil

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt äpple och aprikoser i små bitar. Rör ner yoghurt/fil och honung. Häll smeten i bröad form ca 30x10 cm. Grädda cirka 60 min.