Vem behöver Europa en dag som denna?

Det har varit en svår tid för oss som tillbringar hundra procent försäsong på hemmaplan. Facebook har ju formligen översvämmats av odrägligt läckra bilder från diverse cykelresor... Frankrike, Spanien, Cypern... samtidigt som vårvinden har varit kall här hemma.

Men idag vände vinden! Vem behöver Europa när man har Hallandsåsen i vårsol?

Vi lämnade kidsen hos mormor och morfar på Våxtorps Camping & Stugby vid nio. Sen gav oss ut i den maxade aprilsolen i sällskap med Magnus, Paul, Lars och Jonny, varav den sistnämnde gjorde sin första, och onekligen väldigt imponerande, MTB-tur på åsen (bra dag för det). Ulf hade rekat en del nya stigar och vissa partier var riktigt fina och kommer absolut att köras igen. Vädret var helt grymt och stigarna super. Fortfarande lite blött på en del ställen, men det kan man leva med. Jag blev så nöjd med att klara några små tekniska moment som jag jobbat med och kände också riktigt fint flyt på några lite småtrixiga och snabba nedförskörningar. Känner en klar skillnad på vissa partier jämfört med förra våren. Vet hyfsat väl vad jag behöver jobba ännu mer med under vårsäsongen och känner mig otroligt motiverad. Det är så galet kul att cykla i skogen!

Magnus, Lars, Jonny, Paul å jag

Vem behöver Europa?

Tillbaka på campingen väntade den här godingen - lycka


Drygt tre timmar, 54 kilometer och cirka 800 höjdmeter blev dagens notering i träningsdagboken. Fräknar på näsan och våryra som bonus. Ett fint pass som avslutades med cykelprat och världens fikafika på campingen. Körde inom Dönaredalen på hemvägen och inskaffade lammkorv till kvällsmaten. Bättre långfredag kan man inte ha!

Igår fick jag ett riktigt hårt tvåtimmars pass i hemmaskogen. Lite längre, mycket backigare och väldigt mycket socialare idag. Imorrn väntar ett nytt lite hårdare pass hos svärmor och svärfar och påskmat på det. Miniträningsläger på hemmaplan. Vem behöver Europa när solen skiner i Sverige?