Women´s clinic, rena stigar och nominering... kaaboom... hej motivationskontot!

Vilken timing! Just den här veckan verkar jag vara i behov av hur mycket positiv input som helst för att orka hålla ångan uppe. Det kommer liksom inte uppbubblande av sig själv... du kanske känner igen känslan? Vad det var som timade? Jo ser du, tre grymt inspirerande saker räddar mitt cykelliv just nu:
  • Women´s MTB skills Clinic - nästan fullbokat!
    Jag har äran att vara en del av Ridgecyclings  team som den 2 april bjuder in till Women´s MTB skills clinic. Jag ser otroligt mycket fram emot att umgås med cykelsugna brudar en hel dag. Och det ska bli så intressant med Yoga for cyclists med Elin från Yogalito. Det där med att ta hand om kroppen på riktigt är ju extremt viktigt, men blir ändå aldrig prioriterat. Just nu är jag på nivån att gå från ingen stretch alls till att införa daglig stretch á 10 min. Så cykelyoga sitter som en smäck! Lonnie sms:ade mig förresten tidigare idag med infon att det bara är ett fåtal platser kvar. Är du intresserad? Skynda skynda! Du bokar vi länken ovan.
  • Snabbdistans på rena stigar
    Gårdagens cykeltur på rena stigar! Två timmar snabbdistans i ihållande regn var blött, brunt och asjobbigt, men jädrans vad härligt det var att slippa snön! Det gav go input till motivationskontot. Sen är det ju inte utan att man längtar efter distansturer i skir grönska och sol.
  • Nominerad till LT-klockan 2015
    Grannens leverans av Laholms Tidning tidigare idag. - Vet Nellie om att hon är nominerad till LT-klockan? frågade Per-Anders och stack dagens ex av lokaltidningen i handen på Ulf. Nej, det visste jag inte, men det var såklart en positiv injektion! Både för mig personligen, men också för mountainbikesporten i vår del av landet. Medias intresse för MTB är sval i denna landsända, så all uppmärksamhet åt sporten är bra och gynnar utvecklingen.
Kämpa på därute i vintern! Snart kommer våren! Jag citerar Henrik Öijer, som på Facebook tidigare idag påminde mig en enkel åtgärd när det känns lite tungt:

Om träningen går tungt så gäller det att fokusera på dom små ljuspunkterna som ändå finns där. Hitta dom och fokusera på dom.

På dagens ersättningspass på Monarken fokuserade jag på att wattvisaren visade över 400 watt upprepade gånger. Det tillhör inte vanligheterna kan jag lova.

Kommentarer