Chili till min mekaniker

Summerar september och kan konstatera att vi fått ihop det rätt bra. Flera långpass på Hallandsås har avverkats. Några i väldigt lågt tempo och några lite bättre. Jag har kommit igång bra med min garageträning, vilket är ett måste nu när kvällarna blir kortare och det är mycket som ska hinnas med varje dag. Jag tycker dessutom att det är jäkligt tillfredsställande att träna på testcykel. Jag har en helt annat kontroll än när jag cyklar ute och kan pressa mig hårdare. Vi tyckte den var dyr när vi köpte den, men den är värd varenda krona!

I torsdags körde jag ett intervallpass på väldigt låg kadens men tung belastning och fick lite känningar i mitt skadade knä. I fredags gav vi oss ut på en, var det tänkt, riktigt tuff Hallandsåstur med mycket backar. Tyvärr fick jag rejäla problem med knät ganska direkt och efter ett par timmar fick vi rulla asfalt hem. Jag kunde se hur knät gav med sig lite i sidled för varke tramptag och det känns inte bra. Måste måste få till bra knästyrka i vinter.

Just nu blir min cykel ordentligt omvårdad efter en del leriga pass. Det är fantastiskt att ha en så hängiven mekaniker i huset. Men så har han å andra sidan en personlig kokerska... idag lagade jag Chili på högrev och gjorde en grymt god Guacemole till det. Chilin puttrade medan jag körde ett pass i skogen. Tog det försiktigt pga knät, men fick känningar efter timmen. Mötte älg tre gånger! En stackars stressad älgtjur som rusade fram som en galning.

Vilken fin söndag!

Kommentarer