Antiklimax på Aktivitus

Idag var det äntligen dags för ett nytt besök på Aktivitus. Jag har haft dagens test som målbild under hela hösten. Men, jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till mitt resultat. Det var i princip identiskt med testresultatet i maj. Det är ju positivt på ett sätt, med tanke på att det är en rätt tung träningsperiod nu. Samtidigt har mina värden på intervallpassen visat att jag är starkare nu än då. Jag trodde att jag skulle orka cykla lite längre tid och på lite tyngre watt. När jag slutade trampa var jag extermt besviken. Nu känns det lite bättre.

Utan att ha hunnit analysera det hela så mycket, men med utgångspunkt i de diskussioner som vi hade med Patrik som utförde testet, så tror jag det finns flera faktorer:
  • Jag har kört för många pass i röda zonen i höst och är helt enkelt riktigt sliten
  • Jag behöver verkligen det stöd ett professionellt upplagt träningsschema ger
  • Jag har haft nåt skumt i kroppen den här veckan, vilket märktes i benen (dom gjorde ont!!!)
  • Det är november månad, dvs långt till tävlingssäsong
Nu längtar jag tills det nya schemat dyker ner i brevlådan!

Ulf gjorde bra resultat. Han körde dessutom Wingate-test, vilket såg ut att vara riktigt plågsamt. Jag tyckte det kändes meningslöst med Wingate-test när mina ben var så körda redan på Fulltestet.

På vägen hem svängde vi inom Cykelmagneten och köpte några fina plagg för cykling i regn och rusk. Väl hemma väntade Hjalmar, Farmor och Farfar med kaffe och nybakad banankaka.

En bra dag.

Kommentarer