Frukost, lunch och världens grymmaste gryta...

De senaste dagarna har jag haft en sån där skön känsla av ständig förbränning i kroppen. Man är hungrig när man vaknar, det är otroligt gott med kaffe och frukost. Det är lika gott med lunch och kvällsmat och när man lägger sig på kvällen så längtar man till nästa frukost... Det är en obetalbar känsla som jag verkligen njuter av. Jag vet inte varför den är här, här och nu. Förra veckan blev en helt okej träningsvecka, men inga långdistans/förbränningspass orkades med. Kanske är det på grund av att jag lyckats hålla en ganska jämn träninsgnivå i en månad nu och kanske för att de högintensiva passen blir allt fler.

Igår var långdistanspass inplanerat, men orken tröt hos oss alla och istället blev det ett garagepass till Så mycket bättre på TV4 Play. Kunde omöjligt hålla igen och den planerade G1:an blev en kombination av EB och 4-minuters intervaller. Det blev ett bra pass! Och den första känslan av misslyckande när man inte orkar följa sin plan förbyttes mot nöjdhet. Vi lyssnade på våra kroppar, våra huvuden och framförallt på vår lille Hjalmar och lät vila gå före träning. Och ändå fick vi jättebra träning!

Ikväll blev jag serverad världens grymmaste spenatgryta efter veckans styrketräning. Den är helt fantastiskt och du bara måste testa den om du gillar nyttig, smakrik mat. Men mest fantastisk är min sambo som just nu monterar upp ett gammalt skåp som han målat och fixat och som är så vackert. (Jag lägger ut en bild sen när färgen är tillräckligt torr för att vi kan börja använda det.)

Nu måste jag ha en macka. Och snart är det frukost igen.

Kommentarer