Lean Hemma

Två dagar utan träning. Gräsligt. Känner mig som en tung tung sten. Men har varit tvungen att vila på grund av trötthetskänsla och en liten skum känning i halsen. Min hals är min akilleshäl och mitt stoppljus. Är nåt lite fel i kroppen, så är det ofta via halsen jag fattar det. Jag måste köpa D-vitamin!

Idag har jag varit i Stockholm på utbildning. Iväg klockan sex, hemma igen klockan åtta. Bil, flygplan, taxi, konferensrum. Sitta, sitta, sitta. Men det var det värt, för utbildningen var kanon. Det handlade om Lean Kommunikation. Funderar på om man kan anamma Lean Hemma också... Vad skapar värde i vår vardag? Vad gör oss nöjda och får oss att må bra? Vad ska vi därmed göra och vad ska vi inte göra? Svaren kan tyckas självklara, men är de verkligen det? Hmmm, det här måste jag fundera mer på en annan dag. För nu ska jag hoppa i säng och vila min överexponerade hjärna.

Imorrn blir det flexmorgon (det är jag värd efter den här mastodont dagen) och en timme på Monarken innan Verket kallar. Nu ska kroppen igång igen!

Kommentarer