Programmet har kommit

Nu har träningsprogrammet från Aktivitus kommit, lagom till julafton och vår "nystart" av träningslivet. Mattias har kollat på min träningsdagbok och skriver så här...

"Ser ur som du behöver en viloperiod. Läser mycket trötta ben och dålig känsla. Bifogar ditt upplägg som är ganska lätt inledningsvis pga dina smärtor och att du kört hårt rätt länge nu, och fresta inte på att kör på för höga watt. Se de första veckorna som viloveckor."

Jag som var laddad för att  börja träna hårt! Men, jag ser ju också, då jag tittar tillbaka att jag har kört på för hårt. Många många pass över mjölksyratröskel och många många dagar med trötta ben. Ulf har tjatat på mig om det, men jag har så svårt att begränsa mig när jag sitter på Monarken.

Så nu blir det till lyda och ladda för andra tider. Så här avslutar Mattias sitt mejl:
"Slutet av schemat är sinnessjukt hårt, klarar du det så klarar du allt."

Det känns bra att ha framför sig.

Årets julförberedelser är som alltid stressfyllda och ångestladdade. Ingenstans är man tillräcklig och när kvällen kommer rasar man ihop som en urvriden trasa. Nästa år tror jag att vi ska göra någon form av radikal förändring. Så här kan man ju inte ha det.

I eftermiddag blir det ett långt, lugnt Monarkpass framför Sagan om Ringen. Det är för jädrans ruggigt ute. Och sen blir det till att njuta av lite god mat i vårt fina juliga hus.

Kommentarer