Take care

Jag undrar hur många i Laholm med omnejd som insett vilken otroligt professionell och modern tränings- och behandlingsanläggning vi har här. Take Care skriver så här på sin hemsida: Vi är mycket mer än ett vanligt gym. På Take care möts du av ett team av naprapater, sjukgymnaster och personliga tränare med hög kompetens. Du får hjälp av en obruten kedja av kompetenser – från sjukvård till friskvård. Det ger take care en mycket speciell helhetssyn på vägen till hälsa och livsglädje. Vi arbetar långsiktigt och därför följs ofta en behandling av rehabiliteringsträning, som i sin tur följs av friskvårdsträning, individuellt eller i grupp.

Oftast är jag på Take care för att träna. Ibland för att ha genomgång med PT Jonas. Idag var jag där för att ta hand om min smärtande höftkam. Roine, som är naprapat, var ganska hård mot mina spända muskler. Och det med all rätt. Just nu gör det ont och är retat, men jag är övertygad om att en grundlig behandling är det enda som kan få bort det onda. Roine och Jonas undersökte dessutom min löpteknik, testade rörlighet och stretchade min stela kropp. Jag kan inte tänka mig någonstans i denna del av landet där man erbjuds sådan hjälp.

Hade alltför stor smärta för att cykla ikväll. Hoppas få till det imorrn, mellan utställningsbesök med mina närmaste kollegor och julbord med kontoret. Det blir ju så mycket godare med julmaten då.

Kommentarer