"Träningen är nu kravlös..."

Igår sände SVT ett jättefint inslag om Therese Alshammar som också ska bli mamma i sommar. Jag tyckte det var ett bra inslag, eftersom Tessan inte alls försökte hålla skenet uppe av att fortfarande kunna träna som vanligt. Så här står det i SVT:s webbartikel:

Hon är nu mer än halvvägs in i graviditeten och dom långa stenhårda passen där kroppen pressades till sitt yttersta är sen läge borta. Träningen är nu kravlös, god hälsa är det som räknas...

Hon var så uppenbart lycklig över att vara gravid och även om hon fortfarande tränar mycket så var det tydligt att barnet och den allmänna hälsan kommer först.

Jag tycker det var befriande. För mig som försöker upprätthålla en hyfsad, men långt ifrån hög, nivå på träningen samtidigt som allt annat knallar på som vanligt, kan det vara lite stressande att höra om dessa monstermammor som kör hårdträning in i kaklet. Jag känner mig vek som varken mentalt eller fysiskt orkar köra på, fast att jag vet att det är ofarligt. 

Kommentarer