Bragdguldet är i hamn!

Vilken idrottsupplevelse Johan Olsson bjöd oss på idag! Och jag kan inte tänka mig någon som är mer värd denna totala triumf än just han. Vilken förmåga att fokusera och göra sitt eget lopp, pressa sig och få ut all tänkbar kraft ur musklerna. Jag är så imponerad. Och glad! Äntligen fick Sverige stoltsera med en världsmästare efter alla dessa silver. Vårt landslag är värt all framgång!

Vi har fått en riktigt fin helg som kombinerat det mesta av det bästa. Vi har fått umgås med familj och vänner, Hjalmar fick äntligen träffa världens bästa kusiner, vi har fått träna och vi har fått fina skidupplevelser från både Italien och Dalarna.

Idag fick jag Vasaloppet och Ulf femmilen på Monarken. Jag körde de sista två timarna och fick ett jättefint, lugnt långpass i garaget. Det är längesen jag cyklade så länge och jag är jättenöjd. Tyvärr blev det lite klen mat efteråt, så framåt kvällen tog orken slut totalt och nu är jag rätt mör. Behöver vara mer noga med att förbereda och planera sånt numera, jag är väldigt mycket känsligare mot energidippar än normalt.

Summerar en riktigt bra träningsvecka med sex pass och över åtta timmar träning. Så himla roligt att både orka och hinna. Nu hoppas jag bara att inte kvällens trötthet leder till nåt mer. Jag vill så gärna få fortsätta i denna anda. Det är otroligt mycket lättare att ta sig igenom senvinter och den långa väntan till sommaren om träningen kan fortsätta ge positiv kraft.

Kommentarer