Ingen mera räfsning!

En händelserik jobbvecka är i hamn. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att kunna jobba fem dagar per vecka igen - att ta helg på fredan är riktigt bra. Därmed inte sagt att det också är "lättare", en dag med en två/tre-åring är oftast intensivare än en dag på jobbet... Men det ger en dag extra för det där som i längden skapar livskvalitet. En extra morgon utan stress med Hjalmar, tid att baka, veckohandla, göra små utflykter, fixa i trädgården eller göra ärenden. Att pressa in allt under lördag och söndag känns just nu som en total omöjlighet.

Den här veckan har det varit mycket jobbfokus. Det är mycket som händer på jobbet och dagarna går fort. Det känns att orken tryter snabbare än normalt och det är inte smart att planera in för många träningspass på kvällstid - de riskerar helt enkelt att stryka på foten på grund av ren och skär trötthet. Idag tröt orken redan vid tre, men då hade Hjalmar å andra sidan tvingat upp mig 5.30 efter en riktigt orolig natt. Därefter körde vi på rätt hårt med surdegsbak, strykning, trädgårdsarbete och storhandling. Jag borde fattat att jag inte skulle orka!

Tidigare i veckan har jag fått till två gympass, varav ett superpass på morgonen, och ett riktigt bra intervallpass på Monarken på en förlängd lunchrast. Smarta lösningar på alla tänkbara sätt.

Idag gick jag lös med räfsan när vi var ute i trädgården. Jag gillar att räfsa (allt utom tallbarr och kottar, det hatar jag), men det lär inte bli mycket räfsning denna vår. När vi vilat en stund efter lunch och jag skulle resa mig från sängen, så kunde jag i princip inte gå på grund av en foglossningssmärta som inte var av denna värld. Har känt av den tidigare, den sitter på vänster sida av ryggen och strålar ner i rumpan, men den har inte varit så här jäklig. Lite obehagligt, med tanke på att det är många veckor kvar. Som tur är känner jag aldrig av den på cykeln eller på gymmet. Håller tummarna för att det förbir så...

Nu blir det till att krypa till kojs med lilleman. Ulf är på nattorientering och Johan på innebandymatch. Imorrn kör vi vidare med cykling, skidåkning och mera orientering... Inte konstigt det känns konstigt en sån här kväll när man varit "ledig" sen klockan fyra.

Kommentarer