Morgonträning och syltkok

Igår var jag trött. Gick och la mig med Hjalmar klockan åtta och sov gott hela natten. Skönt.

Idag har varit en piggare dag. Började dagen med att ta flexledigt och körde ett gympass på morgonen. Kunde träna på riktigt ordentligt och benen blev möra. Har börjat få återkommande problem med stabiliteten i mitt skadade knä, troligtvis beroende på graviditeten, och kör därför extra stabiliserande övningar som känns rejält i lår och rumpa.

Ett träningspass är en fantastisk start på dagen. När man kommer till jobbet och får sjunka ner framför datorn med kaffe och macka är man så nöjd och har så mycket energi. Jag tror att många hade blivit effektivare och presterat mer om de motionerat innan jobbet. Så är det för mig iallafall. Synd att det är svårt att hinna med det så ofta.

Ikväll kokade jag jordgubbssylt på bär från mormor och morfar. Nöjd med att det nu finns både hembakat och hemkokt i frysen igen. Snart dax att göra en laddning müsli igen. Den senaste skandalen med hästkött i halvfabrikat visar bara än tydligare hur viktigt det är att laga egen mat från grunden, så ofta det bara går. Matindustrin är uppenbarligen en genomrutten bransch och processad mat är inget att stoppa i sig!

Kommentarer