Snällpass på gymmet väntar

Igår pratade jag barnmorskans inrådan med sjukgymnast Magnus och PT Jonas med anledning av mina foglossningar. Och i ett hu, var mina ganska "tuffa" gympass omgjorda till två snällpass. Inga mer utfallssteg eller annat som kan belasta den uppmjukade bäckenbottnen eller på andra sätt vara skadliga. Det kändes som att öppna dörren till nästa fas.

Nu gäller det att göra bästa möjliga av kommande månader. Ska titta över hela mitt träningsupplägg så att jag får till ett bra upplägg i sin helhet, som också är roligt och som ger energi. Tyvärr var det fullkomlig vinter när man slog upp ögonen imorse och i min hals kändes en oroväckande liten retning, så det blir till att ta nya tag om några dagar. Förhoppningsvis går det snart att få till drägliga utomhuscyklingar. Än så länge står man ju ut på Monarken, men motivationen börjar tryta...

Mer vårsol och fågelkvitter till folket!

Kommentarer