28 veckor gjorda

28 veckor gjorda. Ännu en milstolpe nådd på vår resa, vi och vår lilla bebis. Föds den nu har den en okej chans att klara sig. Därför är vecka 28 en milstolpe som jag längtat efter. Var hos barnmorskan idag och allt såg fint ut. Mysigt att lyssna på hjärtljuden, det lilla, men ofattbart snabbslående hjärtat därinne.

Tyvärr finns det inga utsikter för att mina foglossningsproblem ska minska. Så nu försöker jag låta bli att provocera, för att snabba på läkningen så mycket jag kan. De allra flesta blir fria från sina problem efter födseln, men det kan ta upp till ett halvår. Jag hoppas, hoppas på mycket kortare tid än så. Min kropp behöver röra sig!

Gick idag en runda i vår fina stadspark i Laholm. En liten, liten runda som straffade sig rejält. Fick betala med soffläge och TENS-apparat i två timmar. Tur att jag var sjukledig hela dagen och hade möjlighet att vila.

Kommentarer