Skogsutflykt medicin mot galenskap?

Vilken urusel bloggare jag är - inläggen haglar inte ut i cyberspace direkt. Men vissa dagar finns inte tiden, andra dagar inte orken eller inspirationen. Igår var en dag då jag undrade hur jag i hela världen ska ta mig igenom nästan hela sommaren med dessa förbaskade fogar. För första gången har jag nästan lite ångest inför både sommar och semester. Tänk om jag blir sittande här hemma, utan att kunna göra något eller åka någonstans? Blir jag galen då?

Men dagar som denna får mig att tro att sommaren kan bli rätt bra ändå. Idag mötte jag och Hjalmar upp Ulf och Magnus vid Rössjön vid lunchtid. De hade varit ute på distanspass medan vi fixade ihop en enkel picknick här hemma. Det blev några sköna timmar på en filt vid sjön, under ett tak av vårgröna löv. Vi käkade pastasallad, surdegsbröd och Drönare (lammkorv) samt kaffe och fikabröd. Extra fint att veta att både bröd och korv var närproducerat och det var extra gott desutom!



Kommentarer