Befriad från sockerbojjorna

Första förkylningen på otroligt länge - säkert ett år. Under graviditeten kan jag inte minnas att jag var sjuk eller förkyld en enda gång. Jag drar själv slutsatsen att det beror på att jag inte stressade och inte någon gång tömde mig på energi. Eftersom jag inte kunde på grund av foglossningarna. Nu har jag däremot kunna köra på i sex veckor, det är intensivt, amningsnätter med avbruten sömn, dålig återhämtning efter träning osv. Och som ett brev på posten kommer årets första förkylning. Det borde finnas ett samband.

Än så länge är det en lindrig förkylning och jag hoppas, hoppas att den går över snart. Körde ett ganska tufft 70-minuters pass i söndags och det kändes fantastiskt bra. Vill så gärna kunna köra på nu. Det är så mycket roligare att träna när man har lite mer kraft i kroppen (med betoning på lite).

Förra veckan körde vi en sockerfri vecka. Sockerfri så till vida att vi inte åt någon form av sötsak, efterrätt och liknande. Det gick hur lätt som helst, så jag fortsätter. Den här veckan tänker jag unna mig något gott på söndag om jag, som planen är, kan köra första deltävlingen i Hässleholms Vintercup på Möllerrödsbanan. Då kommer det att smaka gott. Annars känner jag befriad från sockerbojjorna.

Nähä, nu trodde jag att man lilla tös skulle vakna och äta. Sen väntar träning (har ökat belastning/grad på min styrketräning från och med denna vecka) i 40 minuter. Därefter ska jag och Signe till Apoteket för att inhandla Coldzyme - ett spray som motverkar och lindrar förkylning och som kan vara värt att testa.

Kommentarer