En sån dag

Idag har jag varit ett jagat villebråd - eller storvilt kanske? Signe har varit konstant missnöjd, hungrig eller bara väldigt sällskapssjuk och Hjalmar leksugen och intensiv. Att göra dessa två små nöjda samtidigt är såklart en omöjlighet och att därtill få nåt gjort här hemma... jagad är det enda ord som verkligen beskriver min sinnesstämning denna dag. Jag tror faktiskt inte att jag ens gått på toa själv nån gång under dagen.

Så skönt det var när Ulf kommit hem och tagit de små fåglarna under sin vingar, att försvinna ut i garaget och få 73 minuter helt för mig själv. Huvudvärken försvann direkt och jag blev som en ny människa. Körde fyra intervaller á 10 minuter och avslutade med två lite tyngre 4-minuters intervaller. Strax under min gissade mjölksyratröskel och mer än 10 watt högre än ett snarlikt pass för en vecka sedan. Härlig känsla!

Efter passet väntade grillade haricot verts och ugnsbakad lax. Mumma. Självklart ammade jag Signe samtidigt som jag åt. Den här dagen är en sån dag helt enkelt.

Nu avslutar jag dagen med att förbannad inse att jag måste lägga x antal timmar på att ordna utskrifter av utläggsbilagor för att få ut några ynkliga förmåner från jobbet. Grrrr, jag blir så irriterad på att allt är så dåligt planerat/upplagt för oss som inte är på kontoret eller som inte alls känner för att logga in på jobbdatorn under föräldraledigheten. Grrr!

Kommentarer