Fest och förberedelser

I lördags var vi på en supertrevlig 40-års fest. Fina vännen Ida bjöd på champagneprovning och en grym buffé. Barnfritt såklart, men vi hade dispens, så Signe var med. Jag fick såklart amma en del av kvällen, men lagom till maten så somnade snäckan och sov snällt ända till hemfärd. Kände mig rätt malplacerad där jag tassade runt på sock och i amningslinne och en tunika med x antal år på nacken (men amningsvänlig), men det gjorde inget. Det var riktigt kul att få en glimt av livet efter amningstöcknet och massor av vuxenprat.

Annars är det lite småslitit just nu. Förbereder för en välkomstmiddag för Signe med släkten på lördag. Trerätters och så fint vi förmår. Det är tydligt att det inte finns så värst mycket marginal i vårt livspussel. Att få ihop den vanliga vardagen med festförberedelser kräver minutiös planering och en del hjälp från föräldrarna. Men det är det värt. Det ska bli jättekul att få fira Signe med de närmaste.

 
Tolv veckor gammal har Signe utvecklat att fantastiskt babyhull, ett underbart leende och
ett stort matbegär kvällstid.


Min rygg har tagit rejält stryk av alla dessa lyft från spjälsäng, babygym, babysitter, skötbord... att putsa alla husets fönster efter stormen har kanske inte gjort saken bättre. Känner av min dåliga fog dessutom, så ikväll fick det bli vila i soffan istället för träning. Det är tydligt att foglossningarna och graviditeten i stort har satt sina spår och jag måste verkligen se till att prioritera min styrketräning så att jag blir stark och orkar med vardagen.

Kommentarer