Nöjd!

Söndagkväll och snart slut på en jättefin helg. Vi har fått så mycket gjort här hemma, men också hunnit med att både träna, tävla (Ulf i orientering), fika hos Magnus och äta gott.

Jag kan nöjt konstatera att jag avverkat elva cykelpass och fyra styrketräningspass de senaste fjorton dagarna. Jag har också höjt mina wattsiffror på Monarken, jag känner mig starkare i benen och snart passar allt i garderoben igen. Trots att jag har haft ett rejält skov av min gräsliga IBS (Irritable Bowel Syndrome - en av världens vanligaste sjukdomar), vilket såklart påverkar mig negativt, har jag alltså kunnat träna på bra, viket gör mig stolt och stärkt! Jag tränar fortfarande bara korta pass, 60-80 minuter, men kör oftast intervallpass, vilket ger hyfsad kvalitet på de flesta passen. Det känns verkligen som att jag kommit igång med cyklingen på riktigt igen och det är jätteskönt.

Annars är det en period med mycket "fixande" just nu. Miljoner saker som ska ordnas och grejas med. Men vi kommer framåt och det blir bra. Enda kruxet är ett ständigt dåligt samvete för att Hjalmar ibland får tillbringa lite väl mycket tid i TV-soffan. Hur mycket ska man som förälder leka med en treåring? Om han får bestämma: 24 timmar om dygnet. Hur många aktiviteter ska man åka på? På Facebook läser jag om Busfabriken och simhallen och bio och allt möjligt. Det ger mig ångest. Hjalmar gör helt andra saker som att "hjälpa" farfar och morfar, cykla med Johan, baka bröd, trädgårds"arbeta" m.m. Håller vi honom undan sånt som alla andra barn gör eller är det snarare en helt lagom nivå när man är en liten kille på tre? Det är så svårt att veta!


Min underbara lilla kille som älskar sina bilar så mycket

Kommentarer

  1. Skönt för dig att du får till det med träningen :) Jag tycker det låter väldigt sunt med vad ni låter Hjalmar göra. Barn måste dessutom ibland ha tråkigt för att utveckla sin egen fantasi och kreativitet.

    SvaraRadera
  2. Tack Carolina! När jag läser det jag skrev igårkväll känns helt klart brödbak och cykling bättre än Busfabrik och bio, men jag vet att mitt dåliga samvete ändå kommer att fortsätta gnaga så fort jag inte ägnar honom 100% av mig själv. Jag förmodar att det ingår i mammarollen=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar