Bättre mamma med träning

Vilken förskola vi har! Klockan tjugo i åtta ringde förskolechefen och berättade att kräksjukan kommit och att hon hört att jag bett personalen informera om influensor och epidemier i antågande. Jag höll såklart Hjalmar hemma och det blev en helt annan dag än planerat. Vi inledde med att Hjalmar fick "träna", sen fick Signe "träna" i babygymmet och sist fick en nöjd mamma hela fyrtio minuter coreträning medan barnen snällt underhöll sig med tågbanor, gosedjur, babytuggsaker och fika. Mitt corepass blev riktigt bra och jag funderar nu starkt på att köra det vid fler tillfällen, eftersom det är så enkelt och effektivt att göra det hemma istället för på gymmet.


Därefter såg vi fantastiska, urstarka Charlotte ta ännu ett OS-silver. Den tjejen är så imponerande och verkligen en förebild!


I eftermiddag har Hjalmar fått åka till mormor och morfar, eftersom vi beger oss norrut för test på Aktivitus imorgon. Har inte haft någon jättebra känsla i kroppen idag, men igår kände jag mig väldigt pigg. Fast mest tror jag det beror på att detta var andra vilodagen från cykling och det är en dag mer än jag mår bra av. Känner att jag får spänningshuvudvärk och blir frustrerad och lättirriterad när jag inte får motionera. Jag blir absolut en bättre mamma av att träna, det är dagen idag ett bevis på!



Kommentarer