Efterlängtad morgonträning

Sedan Signe föddes har jag hittills inte lyckats få till det här med träning innan frukost. Men idag lyckades jag och det var fantastiskt! Jag har tidigare kört gymträning innan jobbet, dels för att det är tidseffektivt och dels för att det ger en fin start på dagen. Den känsla jag får i kroppen är så skön och biter sig ofta kvar och ger en go nöjdhet ända till kvällen. Dessutom upplever jag att det ger energi, kanske inte alltid fysiskt ifall jag tränat lite hårdare, utan framförallt mentalt. Vilket såklart ger positiv effekt på jobbet.
Idag ammade jag Signe vid sex. Matade henne riktigt mätt och go. Passande nog vaknade Hjalmar strax därefter och vi kunde smyga ner och låta Ulf och Signe sova vidare. För ovanlighetens skull var det jag som kokade välling, satte på kaffe och hämtade tidningen, för att sedan ge mig ut i morgonmörkret för att träna. Det brukar vara ombytta roller och det kändes bra att kunna ge Ulf lite morgonlyx som omväxling.
Körde mitt vanliga gympass, vilket framförallt består av coreträning, men också en del ben, överkropp och balansträning. Visste inte innan hur kroppen skulle reagera efter amningen både på morgonkvisten och tidigare på natten, men det funkade bra.
När jag kom hem strax efter åtta sov Signe fortfarande och jag kunde äta en helt underbar frukost.


På eftermidagen var vi på Cykelmagneten för att lämna in min Trek för justeringar. Köpte ett par nya MTB-skor, ett par Bontrager, och kände hur mycket jag börjar längta efter cykelsäsongen.












Kommentarer