Fantastisk frittata

Att vara föräldraledig skapar utrymme för förändring och nytänkande. Man får en paus i ekorrhjulet och hinner tänka. Under den här föräldraledigheten tänker jag på träning, mat och framtiden. Den här veckan har jag en lugn vecka i mitt träningsprogram som är uppbyggt i perioder. Förra "lugna veckan" sammanföll med en rejäl förkylning, så detta är första gången jag verkligen får uppleva periodisering. Jag har tränat betydligt mindre än vanliga veckor och det har skapat utrymme åt mitt matintresse. Idag har jag exempelvis bakat mitt första riktiga surdegsbröd på egen grund. Det blev okej, men jag tyckte nog att arbetsinsatsen/tiden inte riktigt stod i relation till resultatet. Har flera recept på jästbröd som jag tycker är betydligt effektivare. Men, grunden lever i kylen och nästa vecka testar jag ett nytt recept. Idag har jag också gjort mitt livs första frittata och jag är fast. Så sanslöst enkelt och så otroligt bra sätt att ta hand om överblivna grönsaker, bortglömda rotsaker och annat smått och gott i kylen. Idag blev det frittata på kålrot, rotselleri och morot. Till och med Hjalmar åt med ganska gott mod.

Kommentarer