Gymförmiddagar

Mina och Signes förmiddagar på gymmet är riktigt bra. Tyvärr träffar jag aldrig på andra mammor med småbarn där, vilket är synd. Så länge bebisarna är små och inte rör sig så mycket, tycker jag det är perfekt att träna tillsammans. På förmiddagarna är det ganska lite folk och den träning som pågår oftast ganska lugn. Det känns som en tillräckligt trygg miljö för ett litet barn att vistas i. I varje fall på mitt gym.



Jag kör nu betydligt "hårdare" än för bara ett par månader sedan. Undviker alltför tuff belastning i form av ryck och stötar, eftersom jag känner mig osäker på hur fogen klarar det, men kan annars köra på hyfsat. Har delat upp mitt pass i två delar, så att jag kan ha Signe liggande på två ställen i gymmet och alltid väldigt nära mig. Första delen är mer intensiv och fokuserar på ben och överkropp. Andra delen av passet fokuserar mest på säte och bål. Allt som allt är vi inne på gymmet i en timme och sen avslutar vi med amning i omklädningsrummet. Oftast somnar Signe på vägen hem och sover så pass länge att jag hinner både duscha och äta lunch. Den perfekta förmiddagen! Jag känner dessutom att vi får ganska mycket tid för mys och småprat, eftersom det bara är hon och jag och inga "hemmamåsten" som pockar på min uppmärksamhet.



















Kommentarer