Högintensivt och effektivt

Två helt vanliga dagar i hemmalivet. Tvätta, amma, diska, fixa mat, amma, träna och greja med barnen. Två helt vanliga dagar men med helt olika känsla. Igår fanns det oändligt med energi. Två träningspass avverkades och jag kände att jag kunde vara föräldraledig för evigt. Idag vaknade jag med känslan av att ha ammat hela natten. Självklart hade jag inte gjort det, men tillräckligt många gånger för att känna en tydlig sömnbrist när jag och Signe smög ner till killarna, som redan var uppe, strax efter halv sju. Och om det är nåt jag inte tål, så är det sömnbrist! Bestämde mig för att låta Hjalmar vara hemma efter tre tuffa dagar och tidiga morgnar. Trodde att han skulle vara sliten och i behov av vila. Oj vad jag bedrog mig. Har haft ett konstant "mamma" i mitt öra hela dagen och hastat mellan hjalmarlek, hjalmarhjälp, hjalmartrots, amning och städning (för jag hade såklart den urdumma ambitionen att städa idag, för att slippa till helgen) ända tills Ulf kom hem och tog hand om kalabaliken. Då kunde en rätt sliten mamma dra på sig sina cykelbyxor, köra igång radio och Monark och slänga upp fönstret på vid gavel. Luft, puls och watt. Underbara garagefrihet! Fick trots allt till ett riktigt fint intervallpass med hyfsade wattsiffror och några plankor på det. När jag kom in efter träningen hade jag återigen massor med energi i kroppen och min underbaring till son var en riktig underbaring igen. Ulf fick ett effektivt Tabatapass och strax efter sex satt vi vid bordet och käkade världens godaste Bolognese från frysen. Högintensivt och effektivt!


Dagens viktigaste var anmälan till X-cup och det gick finfint. Så är vi då anmälda till årets första tävling(ar) och det känns riktigt bra, men också lite pirrigt!

Kommentarer