Läckra skorpor, döbakt bröd och TÅLAMOD

Bakdag. 100 läckra små kardemummaskorpor, perfekta till kaffet. En plåt halvjäst och ganska torrt långpannebröd (det perfekta innantävlingbrödet, vanligtvis dögott). Två styck surdegsrågbröd som verkar totalt döbakta men som kanske, kanske mognat i bakhandduken och är ätbara imorgon. Ja, så mycket energi och så dåligt resultat. GRRRR. Nu ger jag eventuellt upp mina försök att baka surdeg. Jag har inte kraft och tid att misslyckas!


Det är lite så det känns på cykeln också. Jag har inte tid och ork och tålamod att misslyckas! Mitt skitpass igår satt i huvudet hela dagen. Kände mig fortsatt sliten under dagen, men dagens intervallpass, också det ett tröskelpass på 2x20 minuter, blev riktigt bra och jag känner mig mer nöjd igen. Men, jag känner att min kropp fortfarande har lång väg kvar innan den orkar de krävande långloppen som väntar i sommar. Åååh, jag vill vara redo nu!

Kommentarer