Finfin helg

Jag fick en fantastisk cykelförmiddag igår. Idag var det Ulfs tur att få egentid. Han fick till en fin orienteringstävling, i härligt vårsväder och med bra resultat. Jag och barnen gjorde veckohandlingen på Maxi. Det gick kanonbra, tack vare en samarbetsvillig Hjalmar, och ett folktomt Maxi.

Eftermiddagen var barnens. Signe fick sitta och mysa i vagnen i solen och Hjalmar fick cykla. Samtidigt fick jag testköra min Trek. Har inte hunnit och velat cykla så mycket på den i vinter, så det är fortfarande inställningar och justeringar som ska fixas. Dessutom är den nyss hemkommen från Paul på Cykelmagneten som skött om vajrar och lite annat som behövde fixas. Den känns fantastisk nu och jag längtar till tisdag, då jag har barnvakt och ska ge mig ut på en lite längre tur på den.

Vi har haft en finfin helg. Mycket träning. Mycket frisk luft. Och mycket mys med barnen.


Kommentarer