Garaget istället för gymmet

Ännu en fantastisk mammamorgon. Jag njuter så mycket jag kan och önskar att de aldrig tog slut. Hjalmar var grym på cykeln idag. Han cyklade nästan utan stopp ända till dagis och jag hade fullt sjå med att hinna med. Numera är det bara att snöra på sig löparskorna, annars är jag chanslös. Men det funkar bra. Inga problem med fogen idag. Efter en problemfri lämning väntade en härlig promenad hem i vårsolen. Det är vad jag kallar livskvalitet! Signes små ögon som plirar mot träden, frisk morgonluft och fullt med energi i kroppen. Väl hemma gjorde jag styrketräning i garaget. Signe var för första gången vaken, så hon fick sitta i babysittern på pingisbordet och heja på. Det funkade i femtio minuter och det räckte. Tack min lilla tjej!


Jag har slutat att åka till gymmet. Löser min styrketräning i garaget. Det är så mycket enklare nu när Signe är större och svårare att ha med. Hon är också lite mer oberäknelig vad gäller sömnen och det är a och o att kunna vara flexibel och anpassa sig efter henne. Dessutom vill jag gärna dela just morgonpromenaderna med henne. Med Hjalmar gick jag ut varje dag, i ur och skur, och jag tror att barnen mår bra av att komma ut dagligen.


Att vara småbarnsförälder och pussla ihop träning med allt annat kräver verkligen flexibilitet. Förvisso älskar jag att planera och tror att det krävs en bra grundplanering för att överhuvudtaget få till det. Men, jag har också lärt mig att flexibilitet kan öka både mängd och kvalitet på träningen. Så, jag försöker bli bättre på att vara flexibel och ta möjligheterna när de dyker upp.









Kommentarer