En bra dag på Aktivitus



För ungefär åtta veckor sedan var jag på Aktivitus för ett uppföljningstest med syfte att checka av mina värden halvvägs genom det program som jag började träna efter runt nyår. Nu är det bara ett par veckor kvar på programmet och idag var det dags för ett nytt test som ska ligga till grund för nästa 16-veckors upplägg. Med en väldigt färsk förkylning i bagaget och en hel vecka utan träning, hade jag inga stora förväntningar inför dagens test. Kände mig dessutom lite loj i både kroppen och knoppen när jag satt på testcykeln, men det gjorde uppenbarligen inget. För när testet var gjort kunde jag nästan inte tro vad testledaren redovisade... min syreupptagningsförmåga har ökat med cirka 10 procent de senaste åtta veckorna och jag har nu nått den nivå jag satt som mål för året! Det känns såklart otroligt roligt och skönt att få en sådan återkoppling och att få svart på vitt att den typ av träning som jag gör efter vägledning av Aktivitus, men framförallt trixandet med barnvakter och skiftgång för att få ihop tillräcklig träningstid, ger bra resultat. Det är också en enorm motivationsfaktor inför den fortsatta cykelsäsongen.

Kommentarer