Lugnt firande och träningslängtan

Idag har vi firat Ulfs födelsedag på lugnast möjliga sätt på grund av förkylningsläget. Han fick en mysig frukost, lyxlunch med rödvin (!) och rabarberpaj till eftermiddagskaffet, så jag tror han är ganska nöjd trots allt. Erik och Johan kom hit till fikat och Hjalmar fick busa av sig i trädgården med sina stora idoler. Signe är betydligt bättre, men äter fortfarande dåligt och är tjock i halsen. Jag har ont i halsen, men är helt okej för övrigt. Något jag inte varit med om tidigare. Kanske är det Coldzyme och vår nya kost som håller en förkylning i schack i min kropp. Men det är väldigt irriterande att inte kunna träna! Jag har ju haft så bra kontinuitet i ett antal veckor och nu är vi ju faktiskt i tävlingssäsong, så det känns riktigt frustrerande. Dessutom närmar sig mitt nästa maxtest på Aktivitus och då vill jag såklart få möjlighet att prestera mitt bästa för att få kvitto på att all träning jag gjort faktiskt gett resultat. Jag hoppas så att halsen är bättre imorgon!
För övrigt blir jag helt förundrad när jag läser i media om vilka mängder godis, läsk och mat som svenskarna sätter i sig över påskhelgen. Nog för att även vi unnat oss lite extra, inte minst lite extra god mat och vin, men i många familjer verkar det ju konsumeras helt sjuka mängder godis och läsk. Jag har faktiskt lite svårt att förstå det. Men så upplever jag ju också just nu hur mycket bättre jag mår av att äta mindre socker och mer grönt.

Kommentarer