Påsksol

Påskvecka och sol och hyfsade temperaturer utlovade - så härligt! Ulf är ledig och vi ser framför oss massor av hemmafix, fina träningsmöjligheter och tävlingspremiär på påskafton! Första X-cup går av stapeln på Hovdala och det ska bli fantastiskt kul. Men nervöst! Kommer att träna lite mindre och lite lättare den här veckan efter några ganska träningsintensiva veckor. Förra veckan blev en riktigt bra träningsvecka som avslutades med ett fint MTB-pass på åsen tillsammans med Magnus igår eftermiddag. Känner en stor skillnad i kroppen jämfört med för några veckor sedan och det är såklart jättehärligt. Har lite mer kraft att trampa till med och har betydligt mer ork i uppförsbackarna. Däremot har jag fortfarande mycket att jobba med på plattkörning, tex grusvägar. Där känner jag mig ganska kraftlös fortfarande. Men det är några månader kvar till mina målsättningar rent prestationsmässigt ska uppfyllas, så det finns tid att jobba med.


Nu ska jag fixa lunch till mina fina killar och lilla Signe. Grabbarna är iväg och gör ärenden och Signe sover. Jag har precis gjort ett garagepass och det är ju som vanligt en kanonstart på dagen.


Vi är just nu väldigt inspirerade av vegetarisk matlagning och upptäcker nästan dagligen nya underbara grönsaksrätter. Att laga nyttig mat har plötsligt blivit ett stort intresse och det känns kul! Dessutom stor jag stenhårt på att det är en del av vägen till en sund, frisk och stark kropp.







Kommentarer