Morgoncykling och att vila tankarna

Det har varit en vecka med mycket känslor och många tankar. Från överväldigande glädje, men också trötthet, efter SM-guldet till stor ledsenhet och undran över livet då en nära vän till familjen gick bort efter en kort tids sjukdom. Det har varit skönt att vara på hemmaplan och få möjlighet att landa med alla tankar en sådan händelse föder.

Jag har använt flera tidiga morgonpass som reflektionstid. Att cykla i sommarmorgonens stillhet skapar lugn inombords och snart märker man att tankarna tar sina egna vägar... Ibland blir tankarna till tystnad och just tystnad både runtomkring och inombords, tror jag är en av nycklarna till ett hälsosamt liv. Att vila sina tankar.

Vi har också fått tid att träffa familj och vänner, vilket såklart var mysigt efter flera veckor på resande fot. Bland annat var vi i onsdags på grillkväll på Dönaredalen (lammuppfödare och gårdsbutik i Våxtorp). Vi fick en superkväll med föräldrarna nere vid den porlande ån. Inledde med sillbuffé och därefter grillat lammkött/burgare. En kväll precis i vår smak.


Ulf, mamma, pappa, Verner, Gunnel & Signe. Hjalmar var på springande fot vid fototillfället...


Nere vid ån i Dönaredalen
 
Igår var jag och barnen hos Annette och Olivia för lite trädgårdshäng, cykeltest och allmänt mys. Och det fick vi - i massor. Dessutom fick jag en hel kasse hemodlade grödor med mig hem. Sånt uppskattas i massor. Själv har jag misslyckats rätt rejält med årets odling, så att få hemodlat direkt från landet var så lyxigt! Idag slängde jag ihop två burkar inlagd gurka och vi har redan fått till två härliga sallader på Annettes fina grönsaker.
 
 

Den här bilden är väl härlig? Annette testar min Scott med SPD-pedaler (och det gick riktigt bra), Hjalmar är såklart på hugget och Olivia och vännen Maria gör sig redo för en cykeltur i skogen.
 
 
 
 

Kommentarer