Cykelabstinens

Hela världen verkar ha cyklat idag! Och jag har total cykelabstinens. Ulf fick dagens träningstid och han fick en riktigt fin långtur på åsen med trevligt sällskap. Jag fick min tid igår. Racertur på väg till svärmors födelsedagsmiddag. Ett kanonbra träningspass som väckte merbegär. Och så lyxigt att komma fram, hoppa in i duschen och sen sätta sig vid dukat bord och äta trerätters. En sån eftermiddag går inte av för hackor!

Känner ett enormt behov av att träna just nu. Jag tror det är nässelpulvret som ger mig extra energi, men det finns också en ständig längtan inom mig att komma ut i den underbara höstluften. Jag får liksom inte nog! Sen är jag också en sån mamma som helt enkelt behöver min barnfria stund varje dag. Det är bara att erkänna. Och såklart gör inte det mig till en sämre mamma! Stundtals känner jag också frustration över det faktum att hur mycket vi än pusslar så blir det inte mer än åtta timmar träning var i veckan. Å andra sidan, tror jag att vi båda är hyfsade på att se till att varje pass blir högkvalitativt, just eftersom den totala träningstiden är så begränsad.

Så vilodag idag alltså och hemmadag med barnen. Fått fixat och trixat en massa, så vilodag kanske är något missvisande... vid närmare eftertanke så är det knappast något som existerar i vårt liv. Vilominut kanske.

Kommentarer