Ny älskling i garaget

Har du också en varm relation med din cykel?

Jag har väldigt starka känslor för mina cyklar. Min Scott Spark RC Contessa, som var min första lite bättre cykel, var också den cykel som hittills haft störst plats i mitt hjärta. Det var med den som jag upptäckte allt det fantastiska som cyklingen kan ge. Igår försvann Scotten ur mitt liv. Såld till en tjej som nyligen börjat cykla. Det kändes så rätt. Li, den nya ägaren, får en riktigt bra cykel och jag får bättre plats för den här juvelen som nyligen anlänt till oss...



Jag har under det senaste året kört en Trek Superfly FS 2013 och haft Scotten som extra-/träningscykel. Redan från allra första tramptaget har jag och Trek-cykeln varit bästisar. Jag stortrivs på den och kan i nuläget inte tänka mig något annat än en fulldämpad 29:er. Under Cykelvasaveckan tränade jag på Scotten i Rörbäcksnäs, men tävlade såklart på Trek-cykeln. Jag kände tydligt att jag inte alls trivdes med att träna och tävla på så olika cyklar. Framförallt är det ergonomin som skiljer, men också växelsystem etc.

Så, när jag fick erbjudande av Carina Börjesson att köpa hennes urläckra Trek Superfly FS 2014 tvekade jag inte en sekund. Den är perfekt! Det är likadan ram som 2013 modellen, men den har bland annat lock out till fram- och bakdämpare på styret, något jag verkligen saknat på den andra.

Så tjohooo, nu är min cykelflotta redo för 2015! Och hade det inte varit för en förbaskad förkylning som just nu håller mig på mattan, så hade jag varit ute och cyklat som en galning i detta nu, för jag är så inspirerad! Förvisso har vi ett par tävlingar inplanerade i höst, men jag kan inte låta bli att tänka längre fram än så... jag till och med längtar till de överjävliga monarkpassen i vintermörkret.

Kommentarer

Skicka en kommentar