Mek, Trek och jag på Tjejkväll på Cykelmagneten

Den 5 november arrangerar Cykelmagneten i Falkenberg en Tjejmekkväll. En kväll när tjejer bjuds in för att lära sig grunderna i cykelmek. Cykelmagneten har kört konceptet tidigare och det är riktigt populärt!

Cykelmagneten - ett eldorado för bikelovers

Jag tycker det är ett bra initiativ. Tjejer behöver eget utrymme i cykelvärlden. För så länge den till 90 procent (än så länge) befolkas av män, så behöver tjejerna forum där det görs utrymme för vårt sätt att älska cykling. Jag är helt övertygad om att det är skillnad på mäns och kvinnors sätt att ta till sig cykelsporten. Just mekandet är en sådan sak. För mig, och säkert för många fler tjejer som älskar att cykla, så är det inte helt naturligt. För att tala klarspråk, det är skitsvårt! Jag vet inget, kan inget och jag vågar inget! Men jag behöver kunna, veta, våga när jag ger mig ut i skogen själv eller ska preppa hojen inför träning och sambon inte är hemma. Därför är en mekkväll för tjejer toppen!

Kvällen kommer inte enbart att handla om cykelmek. Tjejerna som kommer dit får också träffa Kaj Vestman, VD på Trek Sweden och mig! Jag ska berätta om mitt cykelliv och jag ska såklart ha med min gröna snygging så att tjejerna får klämma lite på den.

Så här ser programmet ut:
  • Mek i verkstan med Paul Jones.
  • Kaj Vestman, VD på Trek Sweden, kommer och berättar om deras produkter.
  • Nellie Larsson, småbarnsmamma och guldmedaljör i långlopps-SM på mountainbike berättar om hur högintensiv träning kan vara lösningen för dig med cykelambitioner men ont om tid. Hon delar med sig av sina erfarenheter kring kost, träning, tävling och utrustning och låter dig klämma och känna på hennes tävlingscykel 2015.

Den här snyggingen kommer att finnas på plats på Cykelmagneten

Jag ser verkligen fram emot den här kvällen. Det ska bli skitkul rent ut sagt! Både att träffa andra cykeltjejer och att få dela med mig av mina erfarenheter, men också att få tillbringa hela kvällen i denna fantastiska butik.

Kommentarer